4 Mart 2014 Salı

ipek & aslan 18 aylık!!!



ipek ve aslan artık 1,5 yaşında, esasında 3 hafta oldu ama ben yine ancak yazabildim. aile içinde küçük bir kutlama yaptık. büyük halaları ve babanneleri geldi, aslanın bayıldığı bir "old macdonald had a farm" temalı pastamız vardı. deli gibi bir ağlama kriziyle uyandıkları öğle uykusu sonrası önlerine pastayı koyduğumuzda yüzlerindeki sevinç herşeye değerdi. aslanın old macdonald takıntısı malum, en sevdiği hayvan domuz. pastanın görüntüsü de, tadı da harikaydı.

18 aylık olmalarıyla birlikte epeyce değiştiler, büyüdüler. yavaş yavaş konuşmaya çalışıyorlar, papağan gibi her dediğimi taklit etmeye çalışıyorlar. bir sürü kelime söylüyorlar, ki bana göre konuşuyorlar. ben anlatmak istedikleri herşeyi anlayabiliyorum, 1-2 kelime, biraz el kol işaretiyle epeyce anlaşıyoruz. azı dişleri çıkıyor, gece uykuları bölünmeye başladı ipeğin. aslansa sanki uyumayı öğreniyor gibi. çok iddialı konuşmak istemiyorum ama sanırım belli bir denge ile gidiyorlar. birinin huzursuzluğu varsa, diğeri o günlerde daha uyumlu oluyor. bir anlamda iyi gibi görünüyor, ikisinin de aynı anda huysuz olması çok kötü ama bir anlamda da çok yorucu. çünkü sürekli dönüşümlü mızırdıyorlar, böylece dönem dönem mızırdayan 2 çocuk yerine, sürekli mızırdayan bir çocuk oluyor.

ipek benim işe dönmemden çok mutsuz. ben işe gittiğim için haftaiçleri babanneleri bizimle ve ipek sabah babannesini gördüğü anda kızmaya başlıyor. babannesi gelince benim işe gittiğimi çözmüş durumda, o yüzden babannesini çok sevse de kafasında annesiyle onu ayıran bir kişi olmaya başladı kadıncağız. çok zor ayrılıyoruz sabahları ama akşamları çok şahane, tüm vaktimde onlarla oyun oynuyorum, başka hiçbirşey yapmıyorum. o zamanlarda ikisi de çok mutlu, ben de. ama artık en mutlu oldukları zamanlar 4 kişi olduğumuz günler. artık tüm gün keyifle zaman geçirebiliyoruz. benim üzerimden tır geçmiş gibi oluyor tabi ama çocuklar çok eğleniyorlar, bütün gün dışarıda gezebiliyoruz, uykuları, yemekleri daha tolere edilebilir oldu. zaten önümüz bahar, her haftasonu pikniğe, açık havaya, yakın tatillere gideriz artık.

biribirleriyle iletişimleri de çok iyi artık. iyi ki ikizler, iyi ki kardeş sahibiler lafını daha çok kullanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder